Infostand 10.000 stappen met quiz
Situering?
Info op een aangename en ontspannen manier verspreiden naar een groot doelpubliek.
Wat?
Met een opvallende infostand worden de mensen bewustgemaakt van het nut van dagelijkse beweging en maken ze kennis met het 10.000stappen-project. Koppel dit bij voorkeur aan een ludieke quiz!
- Leg folders, flyers, demomodellen van stappentellers en een gezondheidsquiz.
- Promoot de bewegingsdriehoek, hét kompas naar een actiever leven.
- Zorg voor een begeleider die kennis heeft over het project en de stappenteller en die veel voorkomende vragen kent.
- De gezondheidsquiz kan vragen bevatten binnen een bredere context: stappen zetten, beweging, gezonde voeding … Een schiftingsvraag is mogelijk, bv.: ‘Hoeveel stappen zal onze burgemeester/CEO/voorzitter vandaag zetten?’
- Koppel leuke en nuttige prijzen aan de quiz: bv. een fruitmand of 10.000-stappentellerpakketten.
- Promoot de ludieke zittest en start to stand. De zittest bepaalt je zit- en beweegprofiel in de vorm van een leuk dier en geeft praktische tips. Start to stand geeft werknemers advies op maat om minder te zitten op het werk op basis van een online vragenlijst.
- Voorzie een computer of tablet om de website te tonen, en help de mensen met registratie op de stappenregistratietool.
Communiceren?
- Kondig de acties aan via verschillende communicatiekanalen.
- Probeer de infostand op een centrale plaats op te stellen om zoveel mogelijk mensen te bereiken (bij de infobalie, in de bib, op de markt, in de refter, bij de prikklok …).
Prijs?
- Budget voor campagnemateriaal van 10.000 stappen.
- Budget voor leuke prijzen.
- Eventuele investering in stappentellers om ze uit te lenen aan de mensen binnen jouw organisatie.