Tips voor alledaagse verplaatsingen

Auto aan de kant
Laat de auto zoveel mogelijk staan. Je bespaart brandstof, wat goed is voor milieu en portemonnee. En voor je gezondheid is het al helemaal goed nieuws!

Te voet of met de fiets
Naar de kapper of post? Dat kan vaak te voet of met de fiets. Vergeet het niet: elke stap telt.

Naar de bakker?
Een vraagje: je woont 2 km van je bakker. Hoeveel kcal verbruik je als je met de wagen gaat? Dat is de volle 3 kcal. En hoeveel verbruik je als je de afstand te voet aflegt? Dat is maar liefst 52 kcal. 

Op weg naar school
De kinderen gaan halen op school? Neem de fiets of wandel eens op je gemak tot aan de schoolpoort. Vaak ben je meer tijd kwijt als je een plekje moet zoeken om je auto te parkeren.

Trein en wandelen combineren
Heb je een langere toch voor de boeg? Dan kan je openbaar vervoer en wandelen combineren.

Stap een halte vroeger af
Elke dag hetzelfde traject? Na een tijdje ken je de weg wel. Waarom niet eens een halte vroeger afstappen? Zo kan je een stukje van je route te voet afleggen.

Leve de vouwfiets
Ben je vaak onderweg met de trein? Om van het station thuis of op locatie te geraken doet een vouwfiets wonderen. In een wip klik je de fiets in mekaar en even snel vlam je er het station mee uit.

Wachten is bewegen
Bus onderweg, maar je moet nog wel even wachten? Sta tijdens het wachten niet stil, maar beweeg een beetje. 

In een klein stationnetje
Heb je voldoende tijd, neem dan de laatste of eerste wagon op het perron. Je extra stappen geven je een boost en de kans is groot dat je in een rustigere coup√© terechtkomt. 

Skeeler of step?
Hou je wel van snel ter plaatse zijn? Waarom probeer je niet eens skeeler of step? Je kinderen vinden het vast ook een leuk idee!